Презентация "Художні напрями і стилі: ренесанс, бароко, класицизм, романтизм "


Подписи к слайдам:
Слайд 1

  • Художні напрями і стилі
  • Ренесанс, бароко,
  • класицизм,
  • романтизм

  • ХУДОЖНІ НАПРЯМИ І СТИЛІ

ХАРАКТЕРНІ ОСОБЛИВОСТІ ЕПОХИ

  • ХУДОЖНІ НАПРЯМИ І СТИЛІ. РЕНЕСАНС
  • ХАРАКТЕРНІ ОСОБЛИВОСТІ ЕПОХИ
  • Гуманістичне світобачення
  • Індивідуалізм
  • Античні традиції
  • Світський характер
  • Людина (а не Бог) стоїть в центрі світогляду гуманістів
  • Ідеал гуманістичної культури — всебічно розвинена людська особистість, здатна насолоджуватися природою, любов'ю, мистецтвом, досягненнями людської думки
  • ВІДРОДЖЕННЯ, або РЕНЕСА́НС (фр. Renaissance — «Відродження») — культурно-філософський рух кінця Середньовіччя — початку Нового часу, що ґрунтувався на ідеалах гуманізму та орієнтувався на спадщину античності .
  • ФЛОРЕНЦІЯ – БАТЬКІВЩИНА РЕНЕСАНСУ

СКУЛЬПТУРА

  • СКУЛЬПТУРА
  • МОНУМЕНТАЛЬНА скульптура –
  • духовні і моральні цінності виражені через досконалість пропорцій, геометричність форм і білизну мармуру
  • Звільнення скульптури від стінної площини, створення “школ скульптури”,
  • розміщення фігур в просторі, композиційна впорядкованість,
  • ХУДОЖНІ НАПРЯМИ І СТИЛІ. РЕНЕСАНС
  • :ЖИВОПИС
  • ПОРТРЕТ - психологічне зображення
  • персонажу/ характер,
  • МОНУМЕНТАЛЬНИЙ ЖИВОПИС
  • Знання пропорцій та анатомії тіла
  • Просторова і лінійна перспектива
  • Сюжети з античної та біблійної міфології, повсякденна тематика, теми національної історії.
  • АРХІТЕКТУРА
  • Ведуча роль - СВІТСЬКІ СПОРУДИ - громадські будівлі , палаци , міські будинки
  • Створення єдиного художнього АНСАМБЛЮ,
  • Світські споруди епохи Відродження були прямокутними в плані будівлі , складалися з 2-3 поверхів . В архітектурі використовувався античний ордер . Декоративно оформлялися вікна , фризи і вхід в будівлю

  • ХУДОЖНІ НАПРЯМИ І СТИЛІ. РЕНЕСАНС
  • ФИЛИППО БРУНУЛЕСКІ
  • Будинок для виховання у Флоренції - перша ренесансна споруда

  • ХУДОЖНІ НАПРЯМИ І СТИЛІ. РЕНЕСАНС
  • ФИЛИППО БРУНУЛЕСКІ
  • Санта-Марія-дель-Фьоре

  • ХУДОЖНІ НАПРЯМИ І СТИЛІ. РЕНЕСАНС
  • Рафаель “Афінська школа”
  • Леонардо да Вінчі «Мона Ліза»

  • ХУДОЖНІ НАПРЯМИ І СТИЛІ. РЕНЕСАНС
  • МІКЕЛЬАНДЖЕЛО БУАНОРОТТІ
  • “П,єта”
  • “Давід”

ТЕРМІН «БАРОКО» вперше був застосований для характеристики стилю архітектурних споруд. Але згодом його починають вживати для позначення інших мистецьких явищ. У XVIII столітті термін «бароко» застосовують до музики, у XIX столітті його вживають стосовно скульптури та живопису.

  • ТЕРМІН «БАРОКО» вперше був застосований для характеристики стилю архітектурних споруд. Але згодом його починають вживати для позначення інших мистецьких явищ. У XVIII столітті термін «бароко» застосовують до музики, у XIX столітті його вживають стосовно скульптури та живопису.
    • ТЕРМІН СХОДИТЬ ДО ПОРТУГАЛЬСЬКОГО ВИРАЗУ «PEROLA BARROCA» — «ПЕРЛИНА НЕПРАВИЛЬНОЇ ФОРМИ».
    • За другою версією, ТЕРМІН «БАРОКО» ПОХОДИТЬ ВІД ЛАТИНСЬКОГО «BAROCO».
    • ЦЯ НАЗВА ОЗНАЧАЛА «ОСОБЛИВУ СКЛАДНІСТЬ ТА ДИВОВИЖНІСТЬ.
    • Згідно з третьою, найменш поширеною версією походження терміна «БАРОКО», ВІН СХОДИТЬ ДО ФРАНЦУЗЬКОГО ЖАРГОНІЗМУ ХУДОЖНІХ МАЙСТЕРЕНЬ «BAROQUER», ЯКИЙ ОЗНАЧАВ «РОЗЧИНЯТИ, ПОМ’ЯКШУВАТИ КОНТУР».
  • ХУДОЖНІ НАПРЯМИ І СТИЛІ.
  • КУЛЬТУРА НОВОГО ЧАСУ І ПРОСВІТНИЦТВА (XVI-ХVIII СТ.)
    • БАРОКО — ЗАГАЛЬНОМИСТЕЦЬКИЙ НАПРЯМ, ЩО ЗАРОДИВСЯ В ІТАЛІЇ ТА ІСПАНІЇ В СЕРЕДИНІ XVI СТОЛІТТЯ, ПОШИРИВСЯ НА ІНШІ ЄВРОПЕЙСЬКІ КРАЇНИ, ДЕ ІСНУВАВ УПРОДОВЖ XVI—XVIII СТОЛІТЬ.

АРХІТЕКТУРА

  • АРХІТЕКТУРА
  • ЗНИКЛИ ОБОРОННІ РИСИ
  • БУДІВЛІ ПЕРЕТВОРИЛИСЯ
  • НА ЖИТЛОВІ ПАЛАЦИ
  • БАРОКО
  • ОСНОВНІ РИСИ СТИЛЮ
  • ХУДОЖНІ НАПРЯМИ І СТИЛІ.
  • КУЛЬТУРА НОВОГО ЧАСУ І ПРОСВІТНИЦТВА (XVI-ХVIII СТ.) БАРОКО
  • Просторовий розмах, плавність,складне поєднання криволінійних форм, злиттям об'ємів у динамічну масу, багату на скульптурний декор.
  • Парадність, урочистість, пишність, динамічність
  • Прагнення до синтезу мистецтв — взаємопроникнення архітектури, скульптури, живопису й декоративного мистецтва

ЗАХІДНА БАРОЧНА ШКОЛА

  • ЗАХІДНА БАРОЧНА ШКОЛА
  • СХІДНА БАРОЧНА ШКОЛА
  • Львівська, Рівненська,
  • Тернопільська обл.
  • Західноєвропейське/
  • римо – католицьке
  • бароко на землях України
  • Головний вхід прикрашається
  • фронтоном (портик або колонада
  • у формі трикутника, утвореного
  • двома скатами даху і карнизом)
  • Гетьманське старшинське
  • козацьке монастирське бароко
  • Київська, Чернігівська,
  • Полтавська обл.,
  • Слобожанщина
  • Гранчасті об,єми будівель,золотіння
  • кольорів, декорування ліпниною переважно рослинного характеру,
  • Ярусне розташування бань з перехватом.
  • ХУДОЖНІ НАПРЯМИ І СТИЛІ.
  • КУЛЬТУРА НОВОГО ЧАСУ І ПРОСВІТНИЦТВА (XVI-ХVIII СТ.)
  • УКРАЇНСЬКЕ БАРОКО

ЗАХІДНА БАРОЧНА ШКОЛА

  • ЗАХІДНА БАРОЧНА ШКОЛА
  • Вишукана ліпнина та
  • скульптура.
  • Використовується ПІЛЯСТР –
  • плаский виступ в стіні будівлі,
  • Зовні має ознаки колони
  • СХІДНА БАРОЧНА ШКОЛА
  • Фарбування стін та дахів
  • у білий, зелений, або у
  • блакитний колір
  • ХУДОЖНІ НАПРЯМИ І СТИЛІ.
  • КУЛЬТУРА НОВОГО ЧАСУ І ПРОСВІТНИЦТВА (XVI-ХVIII СТ.) БАРОКО

Для класицизму характерна ОРІЄНТАЦІЯ НА АНТИЧНІСТЬ, ЯКА ПРОГОЛОШУВАЛАСЯ ІДЕАЛЬНОЮ, КЛАСИЧНОЮ, ГІДНОЮ НАСЛІДУВАННЯ

  • Для класицизму характерна ОРІЄНТАЦІЯ НА АНТИЧНІСТЬ, ЯКА ПРОГОЛОШУВАЛАСЯ ІДЕАЛЬНОЮ, КЛАСИЧНОЮ, ГІДНОЮ НАСЛІДУВАННЯ
  • ХУДОЖНІ НАПРЯМИ І СТИЛІ.
  • КУЛЬТУРА НОВОГО ЧАСУ І ПРОСВІТНИЦТВА (XVI-ХVIII СТ.) КЛАСИЦИЗМ
  • КЛАСИЦИ́ЗМ (англ. classicism, від лат. classicus — зразковий) — напрям в європейському мистецтві, який уперше заявив про себе в італійській культурі XVI—го ст.
  • Найбільшого розквіту досягає у Франції (XVII ст.). Певною мірою притаманний мистецтву усіх країн Європи, у деяких зберігав свої позиції аж до першої чверті XIX ст.
  • Французький королівський двір вбачав в класицизмі ідеальні умови схвалення абсолютизму. Саме королівський двір створив Школу образотворчих мистецтв, де переважав класицизм як офіційний державний стиль.
  • Жак Луї Давид “Клятва Горація”

  • ХУДОЖНІ НАПРЯМИ І СТИЛІ.
  • КУЛЬТУРА НОВОГО ЧАСУ І ПРОСВІТНИЦТВА (XVI-ХVIII СТ.) КЛАСИЦИЗМ
  • З усією силою класицизм виявив себе в АРХІТЕКТУРНИХ ТВОРАХ АНДРЕА ПАЛЛАДІО (1508–1580). Його палаци — з арсеналу Давнього Риму: трикутні фронтони, колони, портики — все досить стримано, майже суворо. Декор — бідний: трохи скульптур, прості карнизи, іноді гірлянди. Зв'язок з зовнішнім середовищем йде через колонні портики та сходинки. На збагачення досить аскетичного силуету вілл працюють лише об'єми різної висоти простих геометричних фігур: прямокутника, циліндра, кубу.

  • ХУДОЖНІ НАПРЯМИ І СТИЛІ.
  • КУЛЬТУРА НОВОГО ЧАСУ І ПРОСВІТНИЦТВА (XVI-ХVIII СТ.) КЛАСИЦИЗМ
  • АРХІТЕКТУРНІ СПОРУДИ В СТИЛІ КЛАСИЦИЗМУ В М. КИЄВІ
  • Мистецький Арсенал
  • Контрактовий будинок
  • Університет
  • Різдзвяна церква

ХАРАКТЕРНИМІ ОЗНАКИ РОМАНТИЗМУ:

  • ХАРАКТЕРНИМІ ОЗНАКИ РОМАНТИЗМУ:
  • заперечення раціоналізму,
  • відмова від суворої нормативності в художній творчості,
  • культ почуттів людини,
  • культ індивідуалізму, підкреслена, загострена увага до людської особистості, до психологічних проблем її внутрішнього "Я".
  • У центрі зображення романтиків винятковий характер у виняткових обставинах.
  • ПРОВІДНІ ЖАНРИ
  • МОНУМЕНТАЛЬНИЙ ЖИВОПИС
  • ПОРТРЕТ
  • ПЕЙЗАЖ
  • ПАЛАЦОВО –ПАРКОВІ КОМПЛЕКСИ
  • ХУДОЖНІ НАПРЯМИ І СТИЛІ.
  • КУЛЬТУРА НОВОГО ЧАСУ І ПРОСВІТНИЦТВА (XVI-ХVIII СТ.) РОМАНТИЗМ
  • РОМАНТИ́ЗМ (фр. romantisme) — ідейний рух у літературі, науці й мистецтві, що виник наприкінці 18 століття у Німеччині, Англії, Франції, поширився з початку 19 століття в Росії,Польщі й Австрії, а з середини 19 століття охопив інші країни Європи.

РОМАНТИЗМ, що ВИНИК ПІСЛЯ ФРАНЦУЗЬКОЇ РЕВОЛЮЦІЇ, в умовах утверджуваного на зламі 18 — 19 століття абсолютизму, БУВ РЕАКЦІЄЮ ПРОТИ РАЦІОНАЛІЗМУ ДОБИ ПРОСВІТНИЦТВА І ЗАСТИГЛИХ ФОРМ, СХЕМ І КАНОНІВ КЛАСИЦИЗМУ ТА ПОДЕКУДИ ПРОТИ СЕНТИМЕНТАЛІЗМУ.

  • РОМАНТИЗМ, що ВИНИК ПІСЛЯ ФРАНЦУЗЬКОЇ РЕВОЛЮЦІЇ, в умовах утверджуваного на зламі 18 — 19 століття абсолютизму, БУВ РЕАКЦІЄЮ ПРОТИ РАЦІОНАЛІЗМУ ДОБИ ПРОСВІТНИЦТВА І ЗАСТИГЛИХ ФОРМ, СХЕМ І КАНОНІВ КЛАСИЦИЗМУ ТА ПОДЕКУДИ ПРОТИ СЕНТИМЕНТАЛІЗМУ.
  • Філософську базу романтизму заклав німецький філософ ФРІДРІХ ШЕЛЛІНГ.
  • Визначальними для романтизму стали ІДЕАЛІЗМ у філософії і КУЛЬТ ПОЧУТТІВ, а не розуму, звернення до народності, ЗАХОПЛЕННЯ ФОЛЬКЛОРОМ і народною мистецькою творчістю, шукання історичної свідомості й посилене ВИВЧЕННЯ ІСТОРИЧНОГО МИНУЛОГО, інколи ВТЕЧА від довколишньої дійсності В ІДЕАЛІЗОВАНЕ МИНУЛЕ АБО У ВИМРІЯНЕ МАЙБУТНЄ ЧИ Й У ФАНТАСТИКУ.
  • ХУДОЖНІ НАПРЯМИ І СТИЛІ.
  • КУЛЬТУРА НОВОГО ЧАСУ І ПРОСВІТНИЦТВА (XVI-ХVIII СТ.) РОМАНТИЗМ

  • До якої епохи відноситься “модна пара”?
  • ХУДОЖНІ НАПРЯМИ І СТИЛІ.

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

  • Підручник : стор. 105 – 112, конспект
  • Письмово: на окремому листку записати 6 питань по темі (по два питання на кожний стиль)
  • # 24 РЕАЛІЗМ, ІМПРЕСІОНІЗМ!