Презентация "Слухання-сприймання музики, як вид художньо-творчої діяльності учнів на уроках музичного мистецтва"
Подписи к слайдам:
Змістовий модуль 1. Види музичної діяльності на уроках музичного мистецтва – сучасні інтерактивні музично-педагогічні технології
Тема 1. Слухання-сприймання музики як вид художньо-творчої діяльності учнів на уроках музичного мистецтва
Кондратенко Г.Г., кандидат педагогічних наук, доцент кафедри теорії та методики музичного мистецтва
План- Сутність поняття «музичне сприймання», його специфічна особливість.
- Етапи розвитку музичного сприймання.
- Мета і завдання слухання музики.
- Основні етапи слухання музики, вивчення музичних творів, методика роботи.
- Словесні методи ознайомлення з музичним твором та методи художньо-педагогічного аналізу й художньо-педагогічної інтерпретації.
- Сприймання музики – основний засіб формування музичної культури й духовного розвитку школярів.
- Слухання музики — один із провідних видів діяльності на уроці музичного мистецтва в загальноосвітній школі, мета якого - виховувати любов до музики, формувати музичну культуру та усвідомлений музично-естетичний смак.
- Емоційність
- Активність
- Свідомість (інтелектуальний розвиток особистості)
- емоційність, пов'язана з эстетическими переживаннями людини, його почуттями, емоціями;
- цілісність, що відбиває становлення у свідомості людини музичного образа добутку через сукупність елементів музичної мови;
- ассоциативность, коли на основі колишнього досвіду людини відбувається виникнення різного роду зорових і слуховых асоціацій, що ведуть до виникнення образних подань і эстетическому відношенню людини до музики;
- свідомість, оскільки сприйняття пов'язане з мисленням, а спрямоване, свідоме сприйняття впливає на пізнавальні процеси й оцінні судження.
- Н.Брюсова
- Б.Яворський
- Б.Асафьєв
- В.Шацька
- Е.Абдулін
- О.Апраксіна
- Н.Ветлугіна
- Н.Гродзенька та ін.
- Викликати інтерес до музики. Вчити дітей емоційно відгукуватись на музику;
- Розвивати навички музичного сприймання;
- Поглиблювати музичне знання;
- Сприяти розвитку загальних та музичних здібностей учнів;
- Закласти основи музичного смаку;
- Навчити розрізняти музику за характером, змістом, жанрами та засобами виразності.
- Вступне слово: Розповідь вчителя про авторів твору; про назву твору; про історичне виникнення або виконання твору; про виконавців (який інструмент, голос, хор, оркестр).
- Виконання твору: сприймання музичного твору: в запису або у виконанні учителя.
- Художньо-педагогічний аналіз у формі бесіди з дітьми про емоційне ставлення до твору; розбір засобів музичної виразності та особливості музичної мови; визначення форми; порівняння з іншими творами.
- Повторне слухання - сприймання на більш високому рівні (у запису; у виконанні учителя)
- Презентація музичного твору
- Слухання музичного твору
- Інтерпретація інтонаційно-образного змісту твору
- Повторне слухання та обговорення на новому, вищому рівні
- Донесення до слухача повноцінної інформації про особливості написання, виконання і сприймання твору,
- Процес взаємозв»язку тексту, слова, відеодемонстрації, комп»ютерної анімації, музики, образотворчого мистецтва.
м.Київ, вул. .Закревского, 42.
Вимоги до презентації твору:- Повноцінність інформації, поданої у зручній і цікавій формі
- Лаконічність
- Виразність
- Емоційне забарвлення
- Використання мультимедійних технологій
- Використання різних мистецтв
- Постановка змістовних питань для дітей перед прослуховуванням твору
- Слухання творі у «живому виконанні»
- Слухання музики у запису Вимоги:
- Якість виконання
- Атмосфера концертного залу
- Визначення характеру, образів,
- Визначення особливостей засобів музичної виразності ( мелодія, ритм, темп, динаміка, тембр, гармонія, штрихи, регістр)
- Спостереження за інтонаційно-образним розвитком музики та виявлення спільних і відмінних рис
- Словесні методи ознайомлення з музичним твором
- методи художньо-педагогічного аналізу
- метод художньо-педагогічної інтерпретації.